Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

Páva étterem a Four Seasons szállodában

2007.12.08. 23:53 | justblaze | 7 komment

 

Ma a Four Seasons szállodában lévő Páva étteremről írok egy beszámolót. Ez az étterem szerintem Budapest legigényesebb fine dining étterme az ország vitathatatlanul legszebb szállodájában.

Pár éve amikor először jártam ebben az étteremben nem voltam teljesen elájulva tőle. Gyönyörű kilátás, tökéletes kiszolgálás, csodálatos épület de a kaja nem volt a legjobb. Ne értsék félre, finom volt de nem olyan nagyon nagyon extra.

A hotel már kívülről is gyönyörű. A Lánc híddal szemben, tökéletes kilátással a Várra az előtérből.  Amikor belépünk az étterem előterébe egy egyenruhás pincér, rögtön elveszi a kabátokat, nincs biléta, nincs sorszám, egyszerűen vannak olyan figyelmesek a vendéggel szemben, hogy az ilyeneket megjegyzik. Hasonló kis dolog,(de nekem nagyon tetszik) hogy egyszer kérdezik meg a vendégtől, hogy szénsavas vagy mentes vizet kér mert a következő alkalomnál erre emlékszik már a pincér.

Az étterem vezetője, egy fiatal olasz úr vezet minden vendéget az asztalához. Ez is egy olyan dolog, ami miatt az összes vendég úgy érzi, hogy különleges és ez így is van. Ezek után jön a főpincérünk és felveszi a rendeléseket. Mi rendeltünk két üveg pezsgőt is és itt is látszik, hogy milyen magas színvonalú a kiszolgálás mivel a pezsgőt nem úgy öntik, hogy megmarkolják az egész üveget és öntik a pohárba, hanem:

1. Kendővel fogja az előre behűtött pezsgőt a bal kezében a felszolgáló.

2. Az üveg alján lévő mélyedésbe belerakja jobb hüvelykujját és a többi ujjával minél kisebb felületen, érinti az üveget majd így önti ki a pezsgőt.

Ennek azért van nagy jelentősége, hogy ne melegedjen fel az ital a kiszolgáló meleg keze miatt.

Szóval rendelünk. Én libamájat rendeltem fügével és, második fogásnak tengeri sügért grillezett zöldségekkel. Mivel a sügér nem volt nagy adag(amit én nem tudtam) a pincér felajánlotta, hogy hozhat mellé burgonyát vagy akármilyen más plusz köretet amit szeretnék. Tulajdonképpen egy ilyen étteremben, ha én rizibizit kérek mellé 5 fajta borsóból azt is, kihozzák, mert a vendég ezt kérte. Nincs olyan, hogy bocs most nincs vagy, hogy ilyet mi nem tudunk készíteni. Amíg vártunk az előételre választhattunk különböző kenyerek közül. Mindenkihez odament egy pincér, megmutatta a kenyereket majd adott, amelyikből kértünk. Ezt többször megismételte az este folyamán.  Mellé hoztak sós, és sótlan vajat.

A libamájam tökéletes volt, puha, pont amilyennek lennie kell. A füge is jó volt szóval ez tényleg tökéletes volt. Mindenki az asztalnál maximálisan meg volt elégedve az előételével. Közben természetes, akinek elfogyott az itala egy pincér pillanatokon belül töltött a poharába.

Itt kitérnék arra, hogy a felszolgálás tökéletes összhangban működött.  Három pincér hozta egyszerre az ételek, hogy mindenki elé egyszerre kerüljön a tányér. A tányérok elvitele is ugyanilyen összhangban történt.

 A sügér szintén nagyon finom volt, a zöldségek is. A krumplit egy kis tálon hozták külön, ami tényleg nagyon kivételes volt, kicsit fokhagymás, kicsit balzsamecetes egy szóval az is csodálatos volt.

Összességében egy nagyon kellemes esténk volt egy csodálatos helyen. És, hogy miért? Azért mert nem csak a hely, az alapanyagok és az ételek a legjobbak voltak, hanem a kiszolgálás is. Elképesztő, hogy milyen sokat számít bármilyen vendéglátóhelyen egy picike kis mosoly. Egy kis kedvesség a vendég felé, egy kis szívesen uram, ami által már rögtön otthon érzi magát. Ez semmibe sem kerül mégis ez a legnagyobb hibája a legtöbb magyar étteremnek. Pedig ha kedvesek az emberrel, akkor nem csak annyit mond, hogy finom volt a vacsora, hanem ajánlja ismerőseinek és máskor is, visszamegy.

A Páva étterem szerintem a hullámzó teljesítménye miatt nem Michelin-csillagos bár lehet, hogy nem is akar az lenni. Nem rég beszéltem egy angol ismerősömmel, aki azzal foglalkozik, hogy elmegy bizonyos éttermekbe és betanítja a személyzetet minden egyes lépésre, hogy a legmagasabb színvonalon mehessen az étterem, azaz Michelin csillagot kapjon. Ehhez minden este hiba nélkülinek kell lennie a kiszolgálásának. Ő dolgozott már Budapesten, Bukarestben, Prágában szóval több közép és kelet európai nagyvárosban és azt mondja, hogy a magyar, román, bolgár, szerb, azaz a Kelet európai embereknek képtelenség megtanítani ezt a szakmát. Megmutatja, hogy hova kell rakni a villát és a kés hegyének, merre kell állni de, az emberei annyit mondanak, hogy ez baromság, semmi értelme.  Amikor ott van akkor, akkor tizenötször jól csinálják, és amikor elfordul tizenhatodszorra, akkor már nem csinálják úgy, mert, hogy hülye sznob angol, még azért sincs igaza. Tudom, erre sokan azt mondják, hogy ez nem így van és tehetséges nép ez és teljesen igazuk is, van, de miért nem jött létre soha egy Michelin-csillagos étterem Magyarországon? Nem a pénz vagy a hely hiánya miatt, hanem az emberek voltak ennek az oka.

Őszintén remélem, hogy a jövőben sok magas színvonalú étterem, szálloda fog nyílni Magyarországon ehhez hasonlóan, mert a befektetők megvannak, és a pénz is megvan. Már csak az elhatározásra kell várni.

Címkék: étterem pezsgő vendéglátás gasztronómia michelin páva gresham four seasons fine dining michelin csillag

A bejegyzés trackback címe:

https://petikekajal.blog.hu/api/trackback/id/tr68257435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bruck Péter 2008.01.01. 19:45:24

Kedves Petike,

Sajnos, telitalálat, amit írsz - és nem csak az étteremre igaz: sajnos a szolgáltatások színvonala Magyarországon nem konzisztens.
Bár az étel íze nem függ attól, hogy milyen porcelánnal terítenek vagy hogyan helyezik el az evőeszközt - csak a Michelin csillag ezt IS minősíti. Ha akarjuk a csillagot, akkor meg kell tanulnunk a szabályokat (és UTÁNA gondolkodhatunk arról, hogy miért is van ez így; de nem elötte vagy helyette).
Köszönjük, hogy a nemzetközi színvonalhoz méred a magyar éttermeket, örömmel követjük!

justblaze 2008.01.01. 21:41:51

Kedves Péter,
Örülök, hogy tetszett a bejegyzésem és mint látod te voltál az első kommentelő. Remélem a jövőben is olvasni fogod a blogomat és kérlek írjál megjegyzéseket akár pozitívat, akár negatívat.

monk 2008.01.07. 20:38:00

Kedves Péter!
Nagyon tetszik az oldalad és remélem ,hogy sok hasznos és érdekes infot megtudhatok még más éttermekröl is!Köszönjük a maximális pozitiv véleményt a Páva étteremmel kapcsolatban ,mert én jelenleg ott dolgozom szakácsként !
További sikeres munkát kívánok!!!!!

justblaze 2008.01.07. 22:50:27

Kedves Monk.
Örülök, hogy tetszik az oldal és csak annyit tudok mondani, hogy nagyon irigyellek, egy nap én is hasonló szállodában szeretnék dolgozni.
Pár nap múlva jön az újabb bejegyzés egy kicsit eldugottabb, de nagyon kellemes helyről.

hedi 2008.06.17. 23:46:03

Hali Petike!

Örömmel olvastam, hogy van magyar hallgatója a lausannei ehl-nek. A fiamnak egy hét múlva végetér az USA-beli cserediák programja, és nagy álma, hogy Lausanne-ban tanulhasson hotel Management szakon. 2009. februári vagy szeptemberi kezdésű bachelor programra szeretne jelentkezni. Ha nem terhes neked, kérlek add meg az elérhetőségedet, hogy hasznos infók miatt felvehesse a kapcsolatot veled.
Nagyon köszönöm.

justblaze 2008.06.18. 06:42:24

Kedves Hedi,
A peteszab@hotmail.com e-mail címre írj, és mindig felmerülő kérdésedre szívesen válaszolok az EHL-el kapcsolatban.

ienjentz · http://google.hu 2008.08.05. 22:46:11

Mennyi volt az egész összesen, Forintban? Ez az egy infó kéne még :)
süti beállítások módosítása